Ja het duurde lang maar daar is hij dan!
17 februari jl op bezoek geweest bij de directie van Ames om het een en ander door te nemen voor onze club.(hierover later meer in de nieuwsbrief)Ik stelde de vraag "van wie is die T2a die op het parkeerdek staat"?
Dit was de aanleiding om eens in het oldtimer bestand te zoeken van wie die bus is maar die stond er niet in, maar deze wel!!!
Deze bus is van Ames Autobedrijf en samen we willen we hem gaan ombouwen tot Amescador.
Maar ja ik heb altijd geroepen dat het wel een mooie bus moet zijn en daar moet nog het een en ander voor gedaan worden.
Even kort door de bocht moet ik nu gaan zoeken wat er eigenlijk niet meer is tenzij er iemand zijn interieur wil verkopen uit zijn bestaande bus.
Een dringende oproep aan alle Amescador eigenaren!
Als er iemand naar een VW oldtimer garage gaat waar dan ook, vraag hun eens naar specifieke onderdelen voor een Amescador.
Plan van aanpak voor deze bus:
Offerte aanvragen voor de bus te laten spuiten
Tentje achter op de bus
Motor aanpakken (15 jaar stilstand)
Interieur zoeken
Luifel
Ook al is onze sponsor een bedrijf het blijft toch een kwestie van geld, dwz dat ik eerst eens gaat informeren wat dit project gaat kosten en dan besluiten we tot ombouw en restauratie.
Als het positief uitvalt gaan we aan de slag en dan zien wel wel wanneer het klaar is.
Voor de visueel ingestelde vrienden van het forum nog een paar foto's van de bus.
Zo dat was het voor nu
15 maart 2012De offerte nummer een van een spuiterij via internet is binnen en ligt te wachten op goedkeuring. Ondertussen gaan we niet achterover zitten maar juist voorruit plannen. Er moet een interieur komen..Als eerste krijge ik een mailtje van Dave en hij vertelde dat hij een nieuw interieur in zijn bus ging maken. De oude delen zijn te koop en daar moest ik wel even snel bij zijn want zo'n kans komt er niet vaak voorbij
VERKOCHT!!!!. Deze delen zijn ondertussen naar Zwijndrecht gehaald en liggen klaar om schoon gemaakt te worden.
Ondertussen lopen er ook contacten bij de VW Busbrothers over een compleet interieur maar zonder kussens.Gevonden!!! Bij de VW Busbrothers in Nijkerkerveen, ff bellen en mailen zodat we wat foto's krijgen.
Intussen bovenstaande meubels gekocht...
Oja bijna vergeten te schrijven, deze bus is een deluxe uitvoering wat inhoud dat hij standaard een schuifdak heeft. Het schuifdak gaat eruit en boven op het dak komt een origineel Westfalia hubdach. Dit dak wordt compleet geleverd met nieuwe ORANJE stof door Reprowesty, Ruud is intussen een goede bekende op het gebied van Westfalia meubels en hij heeft zo nu en dan iets moois staan wat erg zeldzaam is, Ik ben blij dat ik het heb gevonden :-)Wat zoeken we nu nog?
* een achtertentje met franjerand
* de bijbehorende stokken
* alle kussens in een oranje kleur
Als dit gaat lukken ben ik een gelukkig mens, mijn hoop ligt nu even bij Iris en Gerben!Wordt vervolgd
18 maart 2012
Gisteren naar de VW Busbrothers geweest om daar een interieur op te halen. Samen met mijn zoon vroeg in de bus zodat we zo vroeg mogelijk weer thuis konden zijn maar dit viel niet allemaal mee. De meubels zaten aan de vloer met dikke bouten door en door. Na wat puzzelen schoven we de achterkastjes onder de bovenplaat vandaan en konden we de boel inladen en terug naar huis.Als klap op de vuurpeil lag er nog een oude bustent in de bank die we even hebben opgezet.
28 maart 2012
Vandaag even naar het ziekenhuis geweest en er is een gebroken rib geconsteerd! Om mezelf bezig te houden heb ik het motornummer opgezocht en wat nieuwe rubbers uitgezocht voor de ruiten.Snel ff het forum checken en zag daar in het te koop topic "VW t2 Ames orginele kleptent, luifel, bekleding en gordijnen". Het eerste wat in mij opkwam was he hoe kan dat nou?
nu maar het ijzer smeden want het is zeer heet en Iris en Gerben gebeld over hun spullen die in eens te koop staan op het forum en Marktplaats.
Heb een bod uitgebracht om hun gehele interieur over te nemen en nu is het wachten tot maandag of deze deal doorgaat.Als klap op de vuurpijl krijg ik vandaag een leuk aanbod van Alfred.
De bus is toentertijd rijdend weg gezet en volgens zijn kennis en ervaring zal het weinig problemen opleveren om de motor draaiend te krijgen. Weliswaar eerst even checken of de motor niet vast staat en dan een accu en benzine erin en starten. Het plan is de bus naar zijn huis toe te brengen waar hij enige tijd kan staan om de motor op gang te krijgen. Dit plan moet ik nog wel even voorleggen bij Frank dus ook hier even pas op de plaats maken.
Komend weekend is er feest bij ons op de zaak dus sluiten we Amescador even af...........21 april 2012
Vanmorgen 9.00uur gestart met Arie en Mark.
Inspectierondje onder de bus gedaan en een verlanglijstje gemaakt om onderdelen te bestellen. Je snapt het geen risico met dat oude spul en zoveel mogelijk vervangen waar rubber aan zit.
De kleppen deksels verwijderd en de motor rondgedraaid en alles zit netjes los. Nog even geprobeerd om te starten maar hij kreeg de benzine niet aangezogen vanuit een tank op de grond.
Motor, bak en benzine tank eruit dus dat ik klaar.
Van de week gaat Arie de carburateurs schoonmaken en nieuwe pakkingen plaatsen en de dynamo uitbouwen en laten reviseren.
De startmotor ook maar voor zekerheid meegeven en ook na laten kijken.
Ikzelf ben in de bus begonnen met het verwijderen van het bestaande camper interieur en had het idee om het netjes te doen. Uhm niet gelukt!
Met een bandelepel en een hamer de boel moeten slopen maar alles is eruit en ik moet zeggen dat de bus in een prima staat is aan de binnenkant.
Arie en Mark
Voorkant onder
2 toppers!
1700 cc motor
topview
een klep stond iets te vast, de rest stond keurig afgesteld.
Laatste beurt was 16 jaar geleden
Nog een originele koppeling uit 1973
Rode Koni's
Benzine tank, als nieuw!
rommeltjes
na een dag werken...5 mei 2012
Via Alfred kreeg ik de reservewiel steun toegestuurd en moest even aangepast worden voor een T2b velg. Pootjes doorzagen en naar binnen zetten en vastlassen.
Vandaag weer vroeg naar de werkplaats en ben gestart met het uitzoeken van een interieur. Een deurtje overzetten en wat plankjes zoeken voor de bank nam zoals gewoonlijk meer tijd in beslag dan dat je lief is.
Intussen staat er een tweede interieur klaar om weer te verkopen, dus iemand iets nodig dan horen we dit graag.
Tsja hoe zit dat nou precies met die reservewiel steun? Nou eigenlijk heel simpel, twee gaten boren door het front en dan... ja dan kom je de frisse lucht bak tegen en daar tussen hoort een strip ijzer van 5mm dik.
Via de onderkant van de bak de strip voor het gaatje houden en dan snel een boutje er in friemelen, strip doorschuiven omhoog en dan aan de andere kant hetzelfde.
Gelukt!!! Hij zit vastVia Ruud. Rams van Reprowesty een origineel houten frame ontvangen als versteviging voor het popup dak, ik kwam erachter dat het gat in het dak te groot is en dat we hier nieuwe randen moeten lassen.
Eerst maar eens goed meten hoe we dit gaan aanpakken want dit moet wel goed komen. Een stuk plaatwerk inlassen is daar aan toe maar er moet ook nog een waterkering aan komen en dat is edel handwerk.
Hiervoor krijg ik de hulp van mijn zwager!, zijn vader heeft dit vroeger dagelijks gemaakt en hij heeft dikwijls meegeholpen dus ff meten en maken dat moet lukken.
Volgende week weer verder...10 mei 2012
Vanavond op bezoek geweest bij John Beekhof in Papendrecht, bij een eerder bezoek in Maart 2011 had John mij een originele Amescador luifel laten zien die zij jaren lang op de zolder hebben bewaard.
Kort geleden had ik nogmaals gevraagd of het een goed plan zou zijn als deze luifel over kan gaan naar de stichting waar hij voor lange tijd bewaard zou blijven. Het is er toen niet van gekomen maar nu dat ik hem verteld had dat we een Amescador aan het bouwen zijn mocht deze luifel mee naar huis en komt straks op de bus.Zoals je ziet is deze luifel nog prachtig want John en Leni zijn er zeer zuinig op geweest, na enig speurwerk in data zijn we er achter dat deze luifel nu 35 jaar oud is en gemaakt bij van Roosendaal in Sliedrecht.
14 mei 2012
Arie Bos is de man van de techniek en is vandaag wezen sleutelen aan de motor, de kleppen waren gesteld en nieuwe olie zit erin! dus... Jaa hij start in een keer! ietwat blauwe walm maar na een tijdje liep hij als een zonnetje. Weer een mijlpaal bereikt!!!
Alfred de Jong heeft laten weten dat hij de railtjes voor het achtertentje klaar heeft gemaakt en dat het een kwestie van plug en play is. Gezien zijn rijke kennis van twee Amescadors komt hij ze eerdaags ook nog even erop zetten. Wauw mensen dit project kent geen grenzen hoor!De onderdelen staan nog in bestelling en zullen eerdaags opgehaald worden bij onze vaste leverancier Volksrepairs, het gemaak is dat je gewoon een mailtje kan sturen en zij zoeken het voor je uit. In ons geval erg handig want het scheelt enorm veel tijd om niet alle onderdeel nummers zelf te zoeken. Onze keuze voor deze bus is afgewogen en we gaan voor A-kwaliteit en daarmee moet het zeker goed komen.
18 mei 2012
Vanmorgen heerlijk uitgeslapen tot half negen en vervolgens weer op pad naar de bus. Voor vandaag staan er paar leuke klusjes op het progamma en als dat klaar is kan er een afspraak worden gemaakt bij de straler.
Eerst een stopcontact gemaakt in de motorklep en twee gaatjes geboord in de bumpers voor de luifelstokken.
Weer dat houten frame in de uitsparing gelegd en nu eens goed meten.
Het houten frame wat aan de binnenkant zit van het popup dak is bijna gelijk aan het binnenframe wat in het dak komt van de bus, stukje afgezaagd en dat past perfect.Aangezien er een schuifdak in heeft gezeten is de bovenrand niet gelijk aan de onderrand en hiervoor heb ik profielen gemaakt die er later worden ingelijmd.Op de weg naar huis nog even langs de kringloopwinkel gereden, warempel 2 stoeltjes uit de jaren 70. Geweldig toch?
Dat was het weer voor vandaag :-)
2 juni 2012
Vandaag een klein klusje op het progamma, heb van mijn werk een trekpons meegenomen zodat ik twee doorvoeren kan maken waar uiteindelijk de 230 en 12 volt voeding door heen gaan. Tevens de meeste spulletje verzameld die gestraald moeten worden.
10 juni 2012
Van Ames bus naar Amescador 2.0
We hadden gisteren nog de tijd om aan de bus te werken want er staat nog geen datum vast wanneer de bus naar de bus naar de straler gaat.
Even een bakkie koffie met Alfred en vervolgens aan de slag om de glijrailsen af te tekenen en de gaatjes boren voor de aluminium glijrailsen voor het achtertentje.
Toen we hier mee bezig waren keken we elkaar aan en besloten dat we door zouden gaan. Bijgestaan met de hulp van mijn zoon zijn we begonnen met het zagen van de achterplank, Alfred had zijn malplaat bij zich en dat is toch ontzettend handig!, plaat omgekeerd er bovenop, aftekenen en zagen maar.
Bij het achtertentje hoort een stangenset die ook nog de nodige nazorg nodig had, wat buigen, rekken en strekken en nu past het.
De haken die achter het profiel naast de klepschanieren inhaken moeten nog worden losgeslepen want deze zijn verkeerd in elkaar gelast, klein detail maar het kost wederom weer de nodige tijd...
Het eindresultaat van de bedsteetent constructie is verbluffend strak, zo vinden wij dan ook dat deze bus geen Ames bus meer is maar een heuse Amescador Versie 2.019 juni 2012
Mijn zus Janny weet als geen ander hoeveel tijd ik spandeer aan het project Amescador. Als ik de familie om mij heen heb gaan de gesprekken toch redelijk veel over dit project en hoe leuk het allemaal is. Tjonge wat zal mijn vader trots op zijn....Net als vroeger zitten wij ook nog steeds aan de keukentafel te praten over gordijn haakjes en bedstee tentjes.
Zussie was afgelopen zaterdag naar Delft geweest en heeft een opener gevonden op de rommelmarkt. Zij wist dat ik eerder een foto had gezien van deze opener die werd aangeboden door iemand op de website van The Samba.com voor een hoop geld. Echter is zij toch wel nuchter en koopt deze opener voor tien euro.
Vol trots dat ze dit gevonden heeft en denkt meteen"die is voor mijn broertje". Ik kon alleen maar zeggen WAUW, ik ben er happy mee.20 juni 2012
Frank de Wilde is projectmanager "Amescador", hij verraste mij met enkele foto's en schreef dat de bus een dag eerder gaat naar de straler. Zo gezegd zo gedaan en zo gaat de bus op de Ames ambulance naar Stouthart in Alphen aan den Rijn.
Foto's tijdens het stralen volgen nog.30 juni 2012
Dennis van Dongen is de magazijnman bij Ames Zwijndrecht, hij zorgt dat alle onderdelen voor de Amescador op de mat worden gelegd en hij doet een fantatische job hiermee. Vandaag even praatje gemaakt en ja hoor ook dit onderdeel lag alweer netjes klaar. Het betreft hier een Hassia mistlamp die hij had besteld bij Volksrepairs.
Volkrepairs is het bedrijf voor oldtimeronderdelen waar we de keuze hebben tussen een A en een B merk, voor onze bus alleen het beste dus alles A kwaliteit!Vanuit het magazijn een rondje Ames rijden en kom je bij de wintershop , hier wat chroomwerk opgehaald om te gaan polijsten en kijken of het nog wat is. Zie hier het resultaat naar een paar uurtje poetsen.
Koplampen, voor en na
Mistlampen, voor en na
6 augustus 2012
Net terug van vakantie en ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat met dit uitdagend stukje nostalgie. De bus is terug van de straler en staat helemaal in de epoxy!!! Er is in stralen een keuze gemaakt waarbij er zo min mogelijk warmte bij vrijkomten dat is glasparelen. Helaas heeft het toch net iets teveel opgeleverd en is het onderste deel van de bus behoorlijk krom getrokken. Hiermee komen de mannen van Schadenet in beeld en zij gaan de boel weer helemaal gladtrekken zoals zij dit dagelijks doen bij huidige transporter bussen.
Vandaag half vijf, vanuit mijn werk toch maar weer even kijken hoe het met de bus gaat. Eeerste gedachte... WAAR IS HIJ??
Gelukkig kwam ik een oude bekende tegen en die stons al meteen te wijzen naar de spuitcabine waar op dat moment 2 mensen bezig waren met het spuiten (primer) van het dak en voorfront. Een van de heren liep even met me mee naar buiten en vertelde dat ze hiervoor al 2 dagen bezig waren om de bus strak te krijgen... zo hee dat belooft wat voor de rest.Hier weer een paar foto's van hoe hij er nu bij staat.
Ik zie nu dat er nog een paar gaatjes teveel inzitten :-) komt goed!
17 augustus 2012
Vanmiddag naar Ames gereden om te kijken hoe het staat met de bus, eerst even langs Frank voor wat foto's te vragen en dan langs Dennis voor een Ctek lader op te pikken en dan de bus....Wauw er zijn flinke vorderingen gemaakt want de motorruimte en de binnenkant staat in de lak. De spuiter staat te vertellen dat ze nu continu aan de bus bezig zijn want over twee weken moet hij klaar staan!
Synchroon aan dit verhaal loopt het Amescadorboek hierin mee en ook dit moet tegelijkertijd klaar zijn. Daarom moet ik nu alle foto's verzamelen die er zijn en plaats ik dit zowel hier als op het forum maar natuurlijk ook in het boek.
De bus staat er nu zo bij:
18 augustus 2012
Op de laadvloer van de bus komt 18mm watervast spaanplaat wat is geleverd door Ames-PSB- Bedrijfswageninrichtingen.Hier bovenop hebben we een stuk vinyl uitgezocht wat dichtbij het origineel komt. Het vinyl, genaamd Limara 808 is grijs van kleur en heeft een soort marmer structuur.
Na uitleg waar wij mee bezig zijn aan de directie van WoonWulp Interieurverzorging uit Hendrik Ido Ambacht besloten zij ons te sponsoren met deze vinyllaag en zo komen wij wij weer een stap dichterbij om het interieur compleet te krijgen. Als tegenprestatie voor het sponsoren van het vinyl is er een link op de website van Stichting Amescador gezet naar WoonWulp..... Damers en heren bedankt!!!
1 augustus 2012
Vanmorgen vroeg op om de Crafter vol te laden met spullen die hier lagen opgestapeld, de koelkast is gefixed en de tenstokken zijn gepoedercoat. Het is 8 uur en ik rij samen met mijn zoon Nick naar Nieuwegein.
Aangekomen bij Reprowesty worden we wederom verwelkomt met een heerlijke bak koffie en een kort gesprek over sponsoring aan Amescador. Eigenaar van ReproWesty, Ruud Rams heeft de juiste spulletjes liggen om het popup dak compleet te maken en zo heeft onze Stichting er weer een leuke sponsor bij!
De stof die is gekozen is een kleur die mooi dichtbij het originele oranje komt, weliswaar niet 100 procent maar deze kleur Oker KD38 komt goed in de buurt :-)Terugrit is naar Ridderkerk, het dak netjes ondersteund met wat oude kussens op de bovenverdieping van Service Only, verder nog wat interieurdelen uitgezocht welke we niet gaan gebruiken en ook dit is weer netjes opgeruimd. Nu is het afwachten wanneer de bus uit de spuiterij komt....
7 september 2012
Klaar met werken en lekker naar huis! ff op de bank hangen maar bedenk en vraag me af of ze rekening hebben gehouden dat de benzinetank gespoten moet worden???????
Deze moet er natuurlijk eerst in voordat de motor erin gaat.Snel naar Ames gereden en ja hoor hij ligt nog in het rek...
Frank opgezocht en het probleem verteld. Komt zegt hij morgen even doornemen met de mannen van Schadenet.8 september 2012
Bus is klaar bij Schadenet en wordt op transport gezet naar Ridderkerk waar hij wordt voorzien van motor, popup dak en interieur. Tjonge wat een berg lak zit er op, fantastisch gespoten hoor!!!
9 september 2012
8.00uur, Arie Bos, Ronald Scheffel en ikzelf starten met het monteren van de versellingsbak en de twee mannen hangen de motor en bak in een keer onder de bus. Het is zwaar maar naar wat duw en trekwerk valt de motor op zijn plaats.
De hele boel goed vastzetten en om 3 uur hoorde we dit geluid.
10 september 2012
Arie is vanmorgen weer vroeg aan de slag gegaan. Volgens de planning zou hij vandaag de achter remmen gaan vervangen.
Later deze week maar eens kijken wat we zaterdag weer gaan doen.
Voorlopig ligt de bedrading klaar en is het een kwestie van aansluiten en dan kan de houten vloer erin.15 september 2012
Houten vloerplaten geplaatst en voorzien van vinyl, de meubels op zijn plaats geschoven en weer een dag arbeid is voorbij.
22 september 2012
De ruiten zitten intussen in de bus en de remmen zijn rondom vervangen en voorzien van nieuwe remolie. De Amescador meubels staan vast en het begin een echte camper te worden. Volgende week maar eens kijken hoe en wat te doen met dak.
3 oktober 2012
Zoals gewoonlijk zijn we ook vandaag om 8 urr present en duiken we de bus in om te meten hoe het dak geplaatst gaat worden.
In mijn achterhoofd heb ik nog steeds de gedachte om een opstaande rand te maken zodat evntuele regenwater wat onder het rubber doorloopt wordt tegen gehouden. Na het zien van hoe het origineel zit kreeg ik het idee om het met pvc hoeklijn te gaan doen. hup naar de Gamma voor pvc hoeklijnen en een pot lijm en kit.
De pvc hoeklijnen samen met mijn broer op maat gemaakt en tussen het houten frame en het dak gelijmd. Het Pop-Up dak voorzien van slotbouten en zo zijn we halverweg met de pbouw van het dak.Gezien deze bus een schuifdak heeft gehad is het afwerk rubber te smal en hopelijk komt hiervoor de oplossing bij Reprowesty vandaan want Ruud springt bij om het een en ander te regelen bij een rubber handelaar.
Arie is druk bezig met de bekleding onder de voorstoelen, als dit rubber op zijn plek zit kunnen de stoelen weer in de oude positie en is de bus rijdbaar :-) YEAH!!!Komende week staat de bus weer in Zwijndrecht voor zijn tweede kleur, vanaf volgende week kunnen jullie weer verder lezen hoe het gaat met de Amescador 2.0
2 oktober 2012
Amescador terug uit Ridderkerk en staat nu te wachten voor de deur bij Schadenet waar hij een mooie laag oranje krijgt.
6 oktober 2012
Bus is terug van zijn zonnebank kuur en is oranje geworden :-)
Intussen breekt bij de filialen van Ames de winterbanden tijd aan dus we moeten voort maken met het project.Vanmorgen ruim een uur bezig geweest met Nick om het plaatje staal achter het voorfront te krijgen zodat het reservewiel er straks op kan.
Arie heeft de verlichting, deurkrukken, sierlijsten en de schuifdeur in orde gemaakt dus we schieten nu echt op. De wekvloer is nu helemaal schoon geveegd en de spullen die over zijn staan opgeslagen. Het project krijgt aardig vorm zo nu er veel tijd is besteed aan uiterlijk vertoon.13 oktober 2012
Het heeft even tegen gezeten!, op de een of andere manier is de vloerbedekking beschadigd geraakt en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen dit te laten liggen zo dus alles moet er weer uit,
zo gezegd zo gedaan en er is weer een dag werken om.19 oktober 2012
Arie is gaan proefrijden richting Ames Sliedrecht, daar nog even CO afstellen en plots slaat de motor af en er gebeurd helemaal niets meer... Geen benzine toevoer dus dit wordt zoeken.
20 oktober 2012
De bus logeert in Sliedrecht en we starten met het demonteren van de benzinepomp en ja hierachter zit een asje wat vastzit. Eruit en gangbaar gemaakt en de hele handel weer netjes dichtgemaakt.
verder zijn we bezig geweest met het maken van een paar gaten voor een nieuwe schakelaar voor de koelkast en een sigarettenaansteker voor de navigatie.Zou het allemaal op tijd af zijn?
Eind van de dag moest de bus weer uit de werkplaats en dan is het even tijd voor een proefrit
27 oktober 2012
De laatste onderdeeltjes voor de bus zijn van de week binnen gekomen en deze moeten nog even erin gezet worden tevens is mijn broer Ronald bezig om de spaghetti onder het dahboard in orde te maken.
Mijn zoon Nick is druk bezig met de elektra en Chantal heeft haar naaimachine mee genomen en maakt de gordijnen pas voor de Amescador.
Zo zijn we met z'n allen weer druk bezig geweest en kunnen we aan het eind van de dag zeggen "hij is klaar voor transpor naar Zwijndrecht".11 november 2012
We zitten nu zo zachtjes voor de opening van Ames en het wordt erg spannend allemaal, zo links en rechts nog wat zaken gekregen van sponsoren en in het bijzonder van Pon Bedrijfswagens.
Het schilderijtje laat het zakboek zien met daarin de schets van de oerbus.
Ben Pon Sr., onze godfather van alle bussen!
Getekend: 23 april 1947Zoals gewoonlijk check ik iedere dag het forum van de VCT2 en zag in het "te koop" topic een aanhanger te koop staan met een linkje erbij naar speurders.nl
Ik heb altijd de wens gehad om achter de bus een aanhanger te hebben waarin we wat spullen kunnen vervoeren als we naar meetingen gaan want juist dan hebben we wat extra bagage.
Op speurder een bod gedaan en nog een email er achteraan met een uitleg waarom ik graag deze aanhanger wilde kopen.Ik kreeg in vrij korte tijd een mail terug van de familie Nevels uit Coevorden met het bedrag wat ze graag wilde hebben voor hun aanhanger en ze vertelde dat ze de aanhanger aan een echte liefhebber willen verkopen!
Even nadenken, tsja eigenlijk ben ik al verkocht...hij is zo mooi. :-)
De belangrijkste reden voor mij is dat het een originele Westfalia is en er goed uit ziet, kortom missie geslaagd.
22 november 2012
Open dagen bij Ames:
Wat vooraf is ging is de sloop van het bestaande pand aan de Langeweg, naast deze locatie ligt bedrijventerrein Ter Steeghe waar een nieuw pand is gebouwd voor Schadenet en PSB Bedrijfswageninrichtingen. Op de huidige locatie aan de Langeweg is tevens een niew pand gebouwd voor het Occasioncenrum, werkplaats en bedrijfswagens. Ames Zwijndrecht is hiermee dan ook de grootste vestiging van alle dealers.
De Amescador heeft een mooi plaatsje gekregen in het Bedrijfswagencentrum van Ames aan de Langeweg in Zwijndrecht.
Zoals beloofd zijn wij deze dagen aanwezig met een aantal clubleden ter ondersteuning aan het verhaal "Amescador 2.0" waarin de restauratie van deze bus centraal staat.
Tijdens de feestlijkheden waren Leen en Engel aanwezig en is de bus overgedragen aan het historisch erfgoed van Ames Autobedrijf.
Leen de Koning wilde heel graag op de foto, dit is een mooi historisch moment.
De Westfalia Essen diende hier als promotietafel voor de Stichting Amescador.
27 november 2012
Berichtgeving website Ames.nl
Op 22, 23 en 24 november kon men de sfeer proeven van Ames aan de Langeweg 350, en daar werd massaal gehoor aan gegeven.
“Wat is het mooi geworden!” Het is zomaar één van de enthousiaste reacties van de bezoekers van de Open Dagen ter ere van de nieuwbouw van Ames Autobedrijf in Zwijndrecht. Op 22, 23 en 24 november kon men de sfeer proeven van Ames aan de Langeweg 350, en daar werd massaal gehoor aan gegeven.